Personeel aantrekken en behouden ondanks de crisis

Talent aantrekken door werknemersloyaliteit te versterken

Talent aantrekken dat niet lang genoeg bij je blijft is een verspilling van tijd, energie en geld. Bovendien demotiveert het uw teams. In tijden van crisis dwingt het tekort aan talent u om andere manieren te vinden om uw beste medewerkers aan te trekken en vooral te behouden. Als ze trots zijn om voor je bedrijf te werken, zullen ze erover willen praten met hun vrienden en familie, hun netwerken en hun vrienden. Zij zullen uw beste ambassadeurs worden. Om nieuwe rekruten aan te trekken, gaat er niets boven de oprechte woorden van de teams die er werken.

Als ambassadeurs zullen ze snel je eerste recruteringslijn worden. Ze zullen jaloers zijn op je concurrenten, waardoor je aantrekkelijker wordt dan zij.

 

attirer 2

Waarom gedragen je medewerkers zich niet van nature als ambassadeurs?


Er zijn veel redenen en ze verschillen van organisatie tot organisatie. Hier zijn de meest voorkomende:
1. Je medewerkers zien geen nobele, zinvolle reden voor hun bestaan in de doelstellingen en het doel van je bedrijf.
2. Ze hebben het gevoel dat ze uitgebuit worden, niet erkend voor hun echte toegevoegde waarde.
3. Hun werkomgeving geeft hen niet genoeg autonomie of beslissingsbevoegdheid; ze voelen zich gecontroleerd en verwend.
4. Het management heeft geen voeling met de realiteit ter plaatse en spreekt niet dezelfde taal als zij.
5 . Hun hiërarchie houdt geen rekening met hun motivaties, persoonlijkheden, specifieke kenmerken of echte vaardigheden.
6. De cultuur moedigt interne competitie aan in plaats van samenwerking en solidariteit.
7 . Creativiteit is voorbehouden aan een elite; voor de anderen is conformeren aan interne regels en beperkingen het belangrijkste.
8. Sommige van je werknemers zouden graag ambassadeurs zijn voor hun bedrijf, maar ze durven niet of weten niet hoe.

 

Het geven van bonussen en loonsverhogingen is niet de manier om deze problemen op te lossen. Als nieuwe werknemers alleen voor het geld komen, zul je ze niet kunnen behouden of motiveren op lange termijn. Uw bedrijf zal niet belangrijk voor hen zijn. Zij zullen eerst komen. Dat betekent weinig persoonlijke inzet, weinig initiatief en weinig loyaliteit.
Op basis van hun ervaring in HRM, Management en Change Management sinds 2004, hebben de teams van Next Management een reeks diensten, methodes en tools ontwikkeld om bedrijven te helpen die deze moeilijkheden ondervinden.
Ons doel is om voor alles te zorgen. We gaan uw werkdruk niet verhogen. Opeenvolgende crises hebben u uitgeput en de kans is groot dat u onderbemand bent. Wij handelen namens u, onder uw leiding en controle. Onze interventies moeten zo weinig mogelijk tijd in beslag nemen en u een snel rendement op uw investering opleveren.

 

tous ambassadeurs

Afhankelijk van je behoeften kunnen we op verschillende niveaus actief zijn:
1. Uw instrumenten en methoden voor het werven, ontwikkelen en behouden van medewerkers analyseren en verbeteren.
2. Het analyseren en bijwerken van uw managementcultuur om de autonomie, motivatie en prestaties van uw teams te versterken.
3. Uw interne en externe communicatie analyseren en nieuw leven inblazen om uw klanten en medewerkers in contact te brengen met uw bestaansreden.
4. Maak van uw medewerkers ambassadeurs die talent kunnen rekruteren in hun netwerk.


Als uw medewerkers uw eerste ambassadeurs worden, zullen ze :

  • trots zijn om voor uw bedrijf te werken,

  • bereid zijn om via hun werk op een efficiëntere manier bij te dragen, hun ideeën te delen, processen te helpen verbeteren, een werkklimaat te creëren waarin zowel welzijn als veiligheid een echte plaats hebben

  • in staat om anderen te inspireren om zich bij hen aan te sluiten en zullen ze uw beste recruiters zijn


Als u dit verder wilt bespreken en de relevantie en winstgevendheid van onze methoden en diensten wilt beoordelen, neem dan rechtstreeks contact op met een van onze specialisten via "info@nextmanagement.be" of onderstaand formulier.